سفر بدون ویزا به روسیه

سفر بدون ویزا به روسیه

قانون سفر بی روادید ایرانیان به خاور دور روسیه تصویب شد.

به نقل از ایرنا، در پی اعلام سفر بی روادید ایرانیان به خاور دور روسیه، شهروندان ایران و ۱۷ کشور دیگر حق دارند از اول ماه اوت (۱۰ مرداد) بدون دریافت ویزا از طریق بندر ولادی واستوک واقع در ساحل دریای ژاپن به مناطق خاور دور روسیه سفر کنند.

کشورهایی که میتوانند بدون اقدام و دریافت روادید به مناطق خاور دور روسیه سفر کنند عبارتنداز: ایران، الجزایر، بحرین، برونئی، هند، قطر، چین، کره شمالی، کویت، مراکش، مکزیک، امارات، عمان، عربستان سعودی، سنگاپور، تونس، ترکیه و ژاپن.
این قانون برای شکوفایی اقتصادی منطقه خاور دور روسیه و امکان سرمایه گذاری خارجی تصویب شده است.
دیمیتری مدودیف نخست وزیر روسیه درباره این قانون در نشست هیات دولت اعلام کرده است: به گردشگران و کارفرمایان ۱۸ کشور اجازه داده می شود بدون دریافت روادید به خاور دور روسیه سفر کنند.
همچنین به گزارش ایتارتاس، مدودیف گفت: اتباع این کشورها کافی است که اطلاعات خود را در پایگاه اینترنتی ویژه ای ثبت کنند.
نخست وزیر روسیه گفت: تاسیسات خاور دور را توسعه می دهیم و تسهیلات ویژه ای را برای این منظور پیش بینی می کنیم. اطمینان داریم که لغو مراحل دریافت روادید برای گردشگران و کارفرمایان دیگر کشورها به افزایش جذابیت گردشگری و سرمایه گذاری منطقه کمک می کند.

منطقه خاور دور روسیه:

خاور دور روسیه منطقه گسترده ای شامل ۹ استان با وسعت شش میلیون و ۱۶۹ هزار و۳۰۰ کیلومترمربع می شود که ۳۶ درصد مساحت این کشور را تشکیل می دهد.
جمعیت این منطقه نیز حدود شش میلیون ۳۰۰ هزار نفر است که پیش بینی می شود تا سال ۲۰۵۰ حدود ۲۰ درصد کاهش یابد.
بر اساس قانون جدید که از روز ۱۳ دی ماه سال گذشته به اجرا در آمد، دولت روسیه به هر شهروند روسی درخواست کننده یک هکتار زمین به صورت رایگان در خاور دور اعطا می کند که پس از یک دوره بهره برداری و اجرای تعهدات در قبال قانون، در مالکیت قطعی افراد قرار خواهد گرفت.
براساس تدابیر اتخاذ شده، اجرای این قانون سبب خواهد شد، منطقه کمتر توسعه یافته خاور دور روسیه که نزدیک ژاپن قرار دارد و از نظر بهره برداری های صنعتی، کشاورزی و باغی از شرایط بسیار مناسبی نیز برخوردار است، در مسیر توسعه قرار گیرد.
دولت روسیه همچنین با اجرای چند برنامه کلان بین المللی از جمله دعوت سرمایه گذاران خارجی برای توسعه خاور دور در صدد است از شرایط این منطقه به ویژه با استقرار واحدهای صنعتی، بهره برداری از جاذبه های گردشگری، توانمندی های کشاورزی و همچنین نزدیکی به بازارهای آسیایی استفاده کند.

24 فوریه 2018

دیدگاه بگذارید

Be the First to Comment!

avatar
wpDiscuz